torstai 21. lokakuuta 2010

Arkistojen kätköistä taukoa hiljaisuuteen...

On ollut tämän blogin osalta vähän blogihiljaisuutta, Sarita on ollut matkoilla, ja itse olen koittanut kovasti opiskella. Oikeasti olen ommellut myös pari juttua, ja toisen siskon juttuja korjaillu (mm. hoitolaukun läppätaskun, joka oli revenny yms). Tein myös samanlaisen "rokkipaidan" yhdelle typyni kaverille, se kun oli niin magee kaverin äidin mielestä. ;) Lisäksi tuli tarvetta unipussille (kun pikkuinen keksi itse kiivetä pois pinnasängystä, eikä oo muuten laskettavia laitoja...), jatkoin neidin pieneksi jäänyttä bodya pussiosalla ja leikkelin hihat pois. Ei tullut hieno, mutta täyttää tehtävänsä.

Sen sijaan ajattelin laittaa tänne vielä mun muuta elämää sisältävässä blogissakin olleen viime syksynä tekemäni juhlamekon. :) Oli ihana ja tuli käytettyä, ja oon harkinnu ihan vaatteiden (en vain asusteiden) neulomista senkin jälkeen, mutta kyllä se on niin, että kyllä mammalla pitää joku erityistehtävä olla hovineulojana. ;) Ja ompelemalla tulee hurjan paljon nopeammin valmista...


Oikeesti mulla on pari mekkoideaa jälleen. Yks ihan heti tehtävä (musta joustofroteinen) ja käyttöön tuleva ja yks idea koko perheen juhlapukeutumisesta ens kesäksi (tytölle mekko, äidille hame ja isille kraka taftista. Onko pöllö idea?). Katotaan toteutuuko.

3 kommenttia:

  1. Tuo mekko on kyllä aikamoinen työvoitto. Innostuin itse 12 vuoden tauon jälkeen (välissä yks alkuunsa lopahtanut kaulahuivi-innostus) kutomaan edellispäivänä, sillä seurauksella että sain kuin sainkin itselleni kudottua suloisen aktivistipipon Novitan for dummies -ohjeella ;) Ja vain kahdessa päivässä! Oon siitä virheitä vilisevästä piponrehjakkeestani aivan pohjattoman ylpeä - sun kutoma mekko hypähtää siis mun skaalallani jo ihan toisiin sfääreihin :) Tyydyn ihmettelemään miten joku osaa, ja teen villejä varsaloikkia siitä hyvästä että muistin kuin muistinkin miten kudotaan nurja :D

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana tuo mekko! Kauniin värinen ja mallinen!

    VastaaPoista
  3. Mieeletön!! Huhhuh, minusta ei tuohon olis kyllä. Meillä neulomishommat jää villasukkia lukuunottamatta ehdottomasti mummoille. =)

    VastaaPoista