perjantai 18. kesäkuuta 2010

Hei, tässä pikkusisko!

Muistatko minut käsityötunneilta? Jos olit kanssani samalla luokalla, muistat varmasti. Minä olen nimittäin se, joka aloitti työt aina ennen kuin ohjeet annettiin, joka sai ompelukoneen neulan peukalostaan läpi, ja joka jo alaluokilla ihmetteli, miksi tällaista opetetaan pakollisena koulussa, kun vaatteet saa valmiina kaupoistakin. No, tässä sitä ollaan. Käsityöharrastukseen hurahtaneena.

Olen kuitenkin aina ollut vähän askartelijatyyppiä ja innostuinkin tähän hommaan jo vähän isosiskoani aiemmin. Silloin nimittäin, kun isosisko odotti esikoistaan, päätin, että minähän osaan tehdä tilkkupeiton. Niin myös tein. Kuulemani mukaan se on jopa käytössä edelleenkin. Neulomista olen harrastanut peruskouluvuosien jälkeen ainakin muutamien villasukkien (ja lapasten ja pipojen) verran, ja viime syksynä neuloin tyttärelleni (synt.05/09) neulemekon. Opettelin myös viime talven aikana täysin alkeista virkkaamaan. Ompelua olen yrittänyt (tilkkupeittoa vuodelta 2007 lukuunottamatta) sen sijaan kolmen kestovaipan verran viime syksynä, ja nyt "käsityöhurahdukseni" alettua hiukan enemmän. Viimeaikaisista tekeleistä luvassa lisää myöhemmin. ;)

Tervetuloa blogimme pariin minunkin puolestani!

-Saara-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti